Мінфін - Курси валют України

Встановити

Блокування рахунків, дії фінмоніторингу

×

Введіть ваш E-mail
для оформлення передплати:

Підписатися

Підписку оформлено успішно

На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.

Ми раді, що ви з нами!


Уважаемый Андрей!

У додатку до оформення підписки
ви можете також отримувати:

Підписатися

Підписку оформлено успішно

На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.

Ми раді, що ви з нами!



Повернутися на сайт
×

Отримуйте по E-mail найголовніші
фінансові новини України і світу:

Підписку оформлено успішно

На вказану вами електронну пошту відправлено
лист з підтвердженням передплати.

Ми раді, що ви з нами!



Повернутися на сайт
Підписатися
ant2013 24 січня 2024, 12:22
21 січня я отримав від Банка лист про припинення ділових відносин, точний зміст якого на форумі вже наводили. В той самий день я надав відповіді на запитання, що містилися у листі, разом з необхідними документами. Після трьох тижнів очікування відповіді від Банка, я звернувся зі скаргою в НБУ, де описав свою ситуацію, а ще через три дні отримав новий лист від Банка такого змісту.
Шановний … Дякуємо за надані документи. Однак, отримана інформація не покриває усіх з перелічених у листі про припинення ділових відносин питань, а саме:
• Надати виписку з рахунку в іншому банку на який надходять заробітна плата/пенсія за період з 21.09.2023−13.12.2023.Надана виписка має розкривати інформацію щодо «Відправника», «Отримувача» та «Призначення платежу», містити дату здійснення транзакції та ідентифікаційні дані власника рахунку. Також виписка повинна містити факт зняття готівкових коштів в сумі, яка відповідає внесенню готівкових коштів на рахунок РайффайзенБанк.
• Надати роз’яснення, щодо економічної доцільності внесення коштів готівкою через АТМ та в подальшому перерахування в інші банки.
• Згідно наданої довідки ОК5 та ОК7 дохід за 2023рік склав 163тис.грн, а готівково було внесено 184тис.грн, просимо надати пояснення та підтвердження походження коштів внесених на рахунок банку та розкрити наявність додаткових джерел фінансування необхідних для задоволення життєвих потреб.

Прошу офіційного представника Банку надати відповіді на такі запитання.
1. Наскільки коректною (раціональною) є вимога, яка міститься у першому пункті листа від Банку? Адже зрозуміло, що у Клієнта на вказаний момент могли бути власні заощадження, що він міг отримувати та знімати кошти, які надходили і з інших джерел (наприклад, після закінчення депозиту, як в моєму випадку) або просто перераховувати заробітну плату/пенсію в інший банк і вже там знімати кошти.
2. Чому Банк вимагає пояснень «економічної доцільності» від особи, яка не займається підприємницькою діяльністю, про що я писав у попердньому листі? Я просто переказував кошти між власними рахунками з подальшим відкриттям депозиту або валютообміну, і мені зручніше було внести кошти в АТМ одного банку і потім переказати їх в інший, ніж відвідувати обидва банка. Зрозуміло, що обираючи між двома банками, я обрав той, який розташований ближче до мене і має зону 24/7. Але ці прості логічні пояснення, на думку Банку, не вкладаються в поняття «економічної доцільності».
3. В попередньому листі від Банка не було вказано, що для розрахунку доходів Клієнта беруться дані тільки за 2023 р. Тому я надав довідки ОК5/ОК7, де було вказано мої доходи за попередні роки, а такоє дев’ять місяців 2023 р. Після останнього листа я надав необхідні документи, але Банк представив ситуацію так, що саме я не надав одразу повну інформацію, що призвело до черговоі ітерації запитів/відповідей і затягування процесу.
Відповіді на свій останній лист я чекаю вже тиждень, а мої рахунки залишаються заблокованими більше місяця. Я розумію, що конкретних термінів розгляду подібних справ не існує, і відповідно Банк законодавчих норм не порушив. Але такі дії Банку не мають нчіого спіьлного ані з так званою клієнтоорієнтованістю, ані просто зі здоровим глауздом. Вважаю, що всім постраждалим (а їх багато навіть тут на форумі) необхідно звертатися зі скаргами до НБУ, щоб він звернув увагу на необхідність законодавчо врегулювати відносини між Банком та Клієнтом у сфері фінмоніторингу.
Райффайзен Банк
Відповідь банку
24 січня 2024, 12:23
Доброго дня!

Проаналізуємо ситуацію та надамо коментарі.

З повагою та турботою,
@RaifHelp
Полезный комментарий
RaiffaizenAlex 24 січня 2024, 12:33

Добрий день!

Зізнаємось відверто нам прикро, що Ви отримали саме такі емоції, щодо співпраці з Райфом. Хочемо пояснити, що Банк не блокує рахунки безпідставно.
Райф — великий системний європейський банк, який чітко виконує вимоги чинного законодавства та постанови НБУ і неухильно їх дотримується, як і всі банки в Україні, саме тому ми ретельно та уважно перевіряємо кожну операцію та робимо все для збереження та захисту коштів наших клієнтів. В свою чергу сподіваємося на підтримку та розуміння, щодо важливості здійснення час від часу перевірок джерел надходження коштів на рахунок та надання документів.
Відповідно до ст. 11 Закону 361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» «6. Суб'єкт первинного фінансового моніторингу має право витребувати, а клієнт, представник клієнта зобов’язані подати інформацію (офіційні документи), необхідну (необхідні) для здійснення належної перевірки, а також для виконання таким суб'єктом первинного фінансового моніторингу інших вимог законодавства у сфері запобігання та протидії.»
Дуже хочемо розібратися у питанні детально та провести аналіз ситуації і спробувати допомогти, а тому просимо надати в особисті повідомлення Ваш ідентифікаційний код або фінансовий номер телефону.
Будемо вдячні за Ваш зворотній зв’язок, для нас це дуже важливо.

З повагою та турботою,
@RaifHelp

Коментарі - 5

+
0
RaiffaizenAlex
Ответ банка
RaiffaizenAlex
24 січня 2024, 12:33
#
Корисний коментар

Добрий день!

Зізнаємось відверто нам прикро, що Ви отримали саме такі емоції, щодо співпраці з Райфом. Хочемо пояснити, що Банк не блокує рахунки безпідставно.
Райф — великий системний європейський банк, який чітко виконує вимоги чинного законодавства та постанови НБУ і неухильно їх дотримується, як і всі банки в Україні, саме тому ми ретельно та уважно перевіряємо кожну операцію та робимо все для збереження та захисту коштів наших клієнтів. В свою чергу сподіваємося на підтримку та розуміння, щодо важливості здійснення час від часу перевірок джерел надходження коштів на рахунок та надання документів.
Відповідно до ст. 11 Закону 361-IX «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» «6. Суб'єкт первинного фінансового моніторингу має право витребувати, а клієнт, представник клієнта зобов’язані подати інформацію (офіційні документи), необхідну (необхідні) для здійснення належної перевірки, а також для виконання таким суб'єктом первинного фінансового моніторингу інших вимог законодавства у сфері запобігання та протидії.»
Дуже хочемо розібратися у питанні детально та провести аналіз ситуації і спробувати допомогти, а тому просимо надати в особисті повідомлення Ваш ідентифікаційний код або фінансовий номер телефону.
Будемо вдячні за Ваш зворотній зв’язок, для нас це дуже важливо.

З повагою та турботою,
@RaifHelp
+
0
Fantomas2020
Fantomas2020
24 січня 2024, 14:53
#
Если банк прекратил деловые отношения, то дальнейшая переписка с ним, как и предоставление документов о доходах, бесполезны. Требуйте перечисления остатка на счет в другом банке.
+
0
ant2013
ant2013
24 січня 2024, 16:45
#
Не зовсім так. Є «припинення» ділових відносин, а є «розрив» ділових відносин. Банк припинив ділові відносини і написав, що треба зробити задля їх відновлення.
+
0
Fantomas2020
Fantomas2020
26 січня 2024, 14:38
#
Припинення і розірвання ділових відносин — це одне і теж саме. В разі призупинення, можливо поновлення, в разі припинення — ні
+
+12
natashaGra
natashaGra
24 січня 2024, 21:34
#
И этот банк пишет про законы, хотя в договорах депозитов до сих пор сумму депозита не пишут. Года 4 не может банк эту строку в документы вставить — все остальные банки смогли
Щоб залишити коментар, потрібно увійти або зареєструватися